POWIATOWY ZESPÓŁ DO SPRAW ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
WAŻNA INFORMACJA - plik w załączeniu
Zespół powołany został przez Starostę Powiatu Przasnyskiego i obejmuje zasięgiem swojego działania powiat przasnyski.
Siedziba Zespołu:
ul. Sadowa 9, 06-300 Przasnysz (II piętro, pokój B 202)
tel./fax: (29) 753 - 44 – 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Przewodnicząca Zespołu: mgr Urszula Maćkowska
Sekretarz Zespołu: mgr Agnieszka Rykowska
Zainteresowani przyjmowani są w godzinach:
Poniedziałek: 8:00 – 13:00
Wtorek: 15:30 – 17:30
Środa: 12:30 – 17:30
Piątek: 8:00 – 13:00
Polityka Bezpieczeństwa - plik w załączeniu
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności wydaje:
- orzeczenia o niepełnosprawności dla osób, które nie ukończyły 16 roku życia
- orzeczenia o stopniu niepełnosprawności dla osób, które ukończyły 16 rok życia,
- legitymacje osoby niepełnosprawnej.
Orzeczenia o niepełnosprawności dla dzieci do 16 roku życia wydaje się dla celów:
- zasiłku pielęgnacyjnego,
- świadczenia pielęgnacyjnego,
- korzystania z ulg i uprawnień.
Orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (lekkim, umiarkowanym lub znacznym) wydaje się dla osób, które ukończyły 16 rok życia, dla celów:
- odpowiedniego zatrudnienia
- szkolenia,
- uczestnictwa w warsztacie terapii zajęciowej,
- zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
- środowiskowego wsparcia w samodzielnej egzystencji,
- uzyskania karty parkingowej,
- świadczeń z pomocy społecznej,
- zasiłku pielęgnacyjnego,
- ulg i uprawnień.
Aby otrzymać orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności należy złożyć:
- wniosek o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności (dla osoby do 16 roku życia) lub o stopniu niepełnosprawności (dla osoby powyżej 16 roku życia),
- zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia wydane dla potrzeb zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności (wystawione nie wcześniej niż na 30 dni przed dniem złożenia wniosku),
- dokumentację medyczną: badania diagnostyczne, konsultacje specjalistyczne, karty informacyjne z pobytów w szpitalu. Dokumenty medyczne należy złożyć w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach. Kserokopie dokumentu może również uwierzytelnić (poświadczyć zgodność z oryginałem) pracownik Powiatowego Zespołu, któremu należy okazać do wglądu oryginał.
Niezbędne druki (wniosek i zaświadczenie lekarskie) można otrzymać w siedzibie Zespołu.
Podstawa prawna funkcjonowania Zespołu:
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 lutego 2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia (Dz. U. Nr 17, poz. 162),
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz. U. Nr 139, poz. 1328).
Druki do pobrania:
Druki dla osób do 16 roku życia:
Wniosek o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności - druk do pobrania
Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia - druk do pobrania
RODO - druk do pobrania
Druki dla osoby powyżej 16 roku życia:
Wniosek o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności - druk do pobrania
Zaświadczenie o stanie zdrowia - druk do pobrania
Legitymacja osoby niepełnosprawnej:
Od dnia 1 sierpnia 2017 r. legitymacje osobie niepełnosprawnej wydaje się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności, wskazaniach do ulg i uprawnień na okres ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż na okres:
- 5 lat – w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność
- 10 lat – w przypadku legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności wystawionych osobom, które nie ukończyły 60 roku życia. W przypadku osób, które ukończyły 60-ty rok życia legitymację wydaje się na okres ważności orzeczenia – bez ograniczeń czasowych.
Wymagane dokumenty:
- wniosek (nowy druk) o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej,
- 1 aktualne zdjęcie o wymiarach 35mmx45mm
- oryginał ostatniego prawomocnego orzeczenia, na podstawie którego ma być wydana legitymacja (do wgladu)
Legitymacje wydane przed 1 września 2017r. zachowują ważność na okres na jaki zostały wydane.
Wniosek o wydanie legitymacji - druk do pobrania
Pismo w sprawie legitymacji i korzystania z ulg - druk do pobrania
Karty parkingowe
Zasady wydawania kart parkingowych - plik do pobrania
Wniosek o wydanie karty parkingowej - plik do pobrania
Opłata za wydanie karty parkingowej wynosi 21,00 zł i należy ją uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Przasnyszu lub na nr konta:
PKO BP o/Ciechanów 07 1020 1592 0000 2202 0263 1364